دسته بندی نشده

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با سنگ ساختمانی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با سنگ ساختمانی

یکی از قسمت های جدا نشدنی در همه ساختمان ها آشپزخانه است. این قسمت از ساختمان مهم ترین بخش و در واقع قلب هر خانه است. امروزه بیشتر آشپزخانه ها به شکل جزیره ای یا اپن هستند و در دید همه قرار میگیرند به همین دلیل، طراحی دکوراسیون آشپزخانه اهمیت زیادی پیدا کرده است. عدم توجه به این بخش میتواند تاثیر بدی روی فضای خانه داشته باشد، از سوی دیگر رسیدگی به این بخش، زیبایی قابل توجهی در خانه شما به وجود آورده و باعث جذابیت خانه میشود.

سنگ های ساختمانی یکی از مصالح است که با به کار بردن آن در قسمت های مختلف آشپزخانه، جذابیت آن تحت تاثیر قرار گرفته و همچنین به علت ویژگی های زیادی که دارد، توجه بیشتر افراد را به خود جلب میکند. برای این که آشپزخانه شما به یک آشپزخانه منحصر به فرد و ایده آل تبدیل شود، به برسی چند ایده جذاب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما میپردازیم.

 

سنگ مرمریت و آنتیک برای طراحی دیوار بین کابینت ها

یکی از پر کاربرد ترین و قدیمی ترین سنگ ها برای دکوراسیون و ساختمان سازی، سنگ مرمریت است. این سنگ در نمای داخلی ساختمان کاربرد دارد و امکان استفاده از آن در قسمت های مختلف خانه وجود دارد. همچنین سنگ آنتیک از سنگ های جذابی است که در نمای داخلی ساختمان استفاده میشود و تنوع خیلی خوبی دارد. به خاطر این که سنگ آنتیک جذب آب پایینی داشته و در برابر حرارت مقاومت خوبی دارد، انتخاب خوبی برای استفاده در دیوار بین کابینت آشپزخانه است. منظور از دیوار بین کابینت، دیوار پشت سینک، کانتر یا گاز آشپزخانه میباشد. شما میتوانید از این دو سنگ در رنگ هایی که با دکور آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد، فضای بسیار چشم نواز و جذابی را برای منزل خود ایجاد کنید. البته امکان استفاده از قلوه سنگ سفید هم برای دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد و فضا با این سنگ های طبیعی دل انگیز تر میشود.

پیشنهاد مطالعه :  انواع سنگ مشکی ساختمانی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با سنگ ساختمانی

سنگ کابینت گرانیت

کانتر یکی دیگر از قسمت های مهم آشپزخانه است که برای آن میتوان از سنگ استفاده کرد. امروزه کانترها طرفداران زیادی داشته و در بیشتر ساختمان ها استفاده میشود. در واقع این بخش از ساختمان اهمیت زیادی داشته و به همین علت به سنگی نیاز دارد که مقاومت خوبی در برابر گرما، ضربه، جذب آب، آلودگی و.. داشته باشد.

سنگ کابینت گرانیت یکی از مقاوم ترین سنگ های ساختمانی است و در بیشتر آشپزخانه ها استفاده میشود. این سنگ سطحی کاملا شفاف و صیقلی دارد. همچنین به خاطر تراکم بالایی که این سنگ در بافت خود دارد، در برابر جذب آب مقاوم میباشد. اگر طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما به رنگ سفید یا کرم میباشد، توصیه میکنیم که از سنگ کانتر سفید استفاده کنید، این ترکیب رنگ بی نظری در آشپزخانه شما ایجاد میکند. پس پیشنهاد ما این است که حتما از این ایده برای آشپزخانه خود بهره ببرید.

 

میز ناهار خوری سنگی

میز ناهاخوری سنگی

یکی دیگر از اجزای آشپزخانه در بسیاری از ساختمان ها میز ناهارخوری است. امروزه افراد زیادی میز ناهار خوری را در سالن پذیرایی میگذارند، اما در برخی از ساختمان ها میز ناهار خوری در آشپزخانه قرار دارد. اگر میز ناهار خوری از جنس سنگ باشد، از اجزای بسیار لاکچری خانه به شمار میرود. میزهای سنگی در هر ابعاد و رنگی که دوست داشته باشید وجود دارد و شما میتوانید با در نظر گرفتن دکوراسیون آشپزخانه، مدل و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

توصیه ما این است که برای تهیه میز آشپزخانه خود از سنگ مرمریت استفاده کنید. علت این مورد این است که میز باید قابلیت جا به جایی و وزن مناسبی داشته باشد. سنگ مرمریت در مقایسه با سنگ گرانیت وزن کمتری داشته و میتوانید در صورت نیاز آن را جا به جا کنید. البته از سنگ گرانیت هم میتوان استفاده کرد، ولی وزن آن خیلی زیادی بوده و بعضی افراد جا به جایی آن را غیر ممکن میدانند! در صورت استفاده از این ایده آشپزخانه شما زیبا تر از قبل میشود.

پیشنهاد مطالعه :  بهترین سنگ های آشپزخانه

 

استفاده از سنگ در کابینت

کابینت ها جزیی جدایی ناپذیر در آشپزخانه محسوب میشوند. کابینت نقش خیلی مهمی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه داشته و معمولا اولین چیزی است که توجه افراد مختلف را جلب میکند. اما در نظر داشته باشید که استفاده از سنگ در ساخت دیوار کابینت، هزینه زیادی دارد اما یکی از بهترین انتخاب ها برای شیک تر شدن آشپزخانه است. سنگ مرمر از دیگر سنگ های ساختمانی است که برای ساخت قالب کابینت استفاده میشود.

بعضی از سنگ های مرمر پس زمینه روشن و درخشانی دارند که با انعکاس نور، به بزرگتر دیده شدن آشپزخانه شما کمک میکند. سنگ مرمر صورتی از نمونه های جذاب و زیبایی است که در آشپزخانه استفاده میشود. سنگ مرمر صورتی از بی نظیر ترین سنگ های مرمر است و رنگ روشن و ملیح آن، آرامش غیر قابل وصفی را در محیط آشپزخانه ایجاد میکند. پس اگر میخواهید آشپزخانه خاصی داشته باشید، این ایده را در نظر بگیرید.

 

سنگ کورین برای صفحه کابینت آشپزخانه

کورین از سنگ های مصنوعی ساختمانی است. سنگ کورین مثل سنگ کوارتز درز و شکافی نداشته و مقاومت بالایی در برابر سایش و اسید دارد. یک ایده جالب که امکان اجرای آن در آشپزخانه وجود دارد، به کار بردن سنگ کورین برای صفحه کابینت است. این سنگ زیبایی بالایی داشته و استفاده از آن جذابیت بیشتری به آشپزخانه شما میدهد. از ویژگی های سنگ کورین میتوان به ضد آب بودن، عمر طولانی و یکپارچگی اشاره کرد که همه این ها باعث میشود این سنگ در کابینت های کلاسیک استفاده شود. پس اگر به دنبال ایده های جذاب میگردید، استفاده از این سنگ برای روی کابینت خود را در نظر داشته باشید.

سنگ کورین

سنگ کورین برای سینک ظرفشویی

از دیگر ایده های جالب طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما، استفاده از سنگ کورین به عنوان سینک آشپزخانه است. همانطور که اشاره شد، این سنگ مقاومت بالایی در برابر جذب آب داشته و شما میتوانید بدون نگرانی این سنگ زیبا را برای سینک ظرف شویی استفاده کرده و به زیبا تر شدن فضای آشپزخانه کمک کنید. فقط در نظر داشته باشید که رنگ سنگ کورین با رنگ کابینت های آشپزخانه شما هماهنگ باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *