دسته بندی نشده

نحوه نصب سنگ آنتیک

سنگ انتیک

شاید شما هم به این موضوع فکر کرده‌اید که تنها روش زیباسازی و دکوراسیون دیوارهای منزل، نصب کاغذ دیواری یا استفاده از خدمات نقاشی است. با این که این موارد خیلی کاربردی هستند ولی نتیجه نهایی آنها به زیبایی نصب انواع سنگ آنتیک نخواهد بود. به طور معمول برای نصب کردن این گونه سنگ ها نیاز به سرویس کار نصب کاشی و سرامیک یا دیگر متخصصین دکوراسیون داخلی دارید. به هر حال چه بخواهید این کار را تنها انجام دهید و چه بخواهید از خدمات معتبر استفاده کنید، باید شناخت نسبی با نحوه نصب سنگ آنتیک داشته باشید. به همین دلیل در ادامه این مقاله نحوه نصب سنگ آنتیک را برسی میکنیم.

 

کاربردهای سنگ آنتیک

قبل از این که سراغ آموزش نصب سنگ آنتیک برویم خوب است با کاربردهای مختلف این سنگ در قسمت های مختلف ساختمان برویم. از مهم ترین کاربردهای سنگ آنتیک میتوان به مواردی مثل دیوارهای آشپزخانه، دیوار پوش بین کابینت، تزئین دیوار پشت شومینه و تلویزیون، دیوار واحد اداری، تزئین راه پله، طراحی فضای سبز باغ و ویلا، جهت نما کاری ساختمان، زیباسازی محوطه و فضای سبز و جهت دکوراسیون رستوران ها استفاده کرد.

 

روش های مختلف نصب سنگ آنتیک

در این مطلب فقط یک روش نصب سنگ آنتیک را برسی نمیکنیم، بلکه سه روش آن را با هم مرور میکنیم. بعد از این که با این روش ها آشنا شدید، به سراغ اصلی ترین روش آن میرویم.

پیشنهاد مطالعه :  تفاوت سنگ مصنوعی با سنگ طبیعی

نصب سنگ آنتیک با دوغاب

دوغاب را از قبل برای این روش آماده کنید و با به کار بردن ملات و دوغاب قرار است نصب سنگ آنتیک را انجام دهیم. از این روش بیشتر برای محیط های مرطوب، محیط های بیرونی ساختمان، سطوح غیر سیمانی و آجری استفاده میشود. در این روش سنگ ها نباید فاصله زیادی از هم داشته باشند و برای نصب در نمای بیرونی باید بعد از ریسمان کشیدن، پشت سنگ دوغاب بریزید.

در مرحله بعد به وسیله شمشه، سنگ را تراز کنید. روی سنگ با چکش پلاستیکی ضربه بزنید تا همه قسمت های پشتی پر از دوغاب شود. کارتان که تمام شد، موادی که روی سنگ ها ریخته را سریعا تمیز کنید تا ظاهر سنگ خراب نشود. در حالتی که بین سنگ ها بندکشی نشد، امکان استفاده از خمیرهای بندکشی و یا ملات رنگی هم وجود دارد.

نصب سنگ انتیک

نصب سنگ آنتیک با چسب کاشی

در این روش به جای ملات و دوغاب از چسب های مخصوص کاشی استفاده میشود. این روش مناسب قسمت های داخلی یا محیط هایی با کمترین رطوبت است. برای استفاده از این روش باید سیمان کاری روی دیوارها را به شکل مسطح درآورده و چسب کاشی را به وسیله کاردک مخصوص آجدار روی سطح بمالید.

سنگ آنتیک را روی چسب گذاشته و برای نیم ساعت منتظر بمانید. چون قبل از این نیم ساعت امکان دوباره حرکت دادن و جا به جایی این سنگ ها وجود دارد. برای رسیدن به استحکام بهتر توصیه میکنیم از چسب های پودری با حلال آب استفاده کنید.

نصب سنگ آنتیک با پیچ و رول پلاک

به کارگیری این روش خیلی سریع تر از دو روش قبلی است. چون دیگر نیازی به دوغاب یا چسب نداریم و نصب سنگ فقط با پیچ و رول پلاک صورت میگیرد. این روش مخصوص کسانی است که دوست دارند مراحل نصب آنها بدون هیچ کثیفی و با سرعت انجام شود. این روش مثل روش قبل مناسب استفاده از داخل یا نمای مناطق کویری است.

پیشنهاد مطالعه :  انواع سنگ مشکی ساختمانی

 

مراحل نصب سنگ آنتیک

تا الان با روش های مختلف نصب این سنگ به صورت خلاصه آشنا شدید. در ادامه این مقاله آموزش نصب سنگ آنتیک به وسیله چسب را به صورت کامل تر در ۶ مرحله از اول تا آخر برسی میکنیم.

مرحله اول خرید لوازم و مواد اولیه سنگ آنتیک

برای خرید سنگ مورد نظر و لوازم ضروری، خوب است که از متخصصین این حوزه مشورت بگیرید، همچنین میتوانید کار تهیه لوازم را کلا به دست آنها بسپارید. حواستان باشد که قبل از خرید سنگ آنتیک باید عرض و طول محیطی که میخواهید سنگ شود را به دقت اندازه گیری کنید.

آماده سازی سطوح

این مرحله بیشتر وابسته به نوع سطح مورد نظر شماست. برای هر کدام از سطوح سیمانی، نقاشی شده یا گچی، باید مراحل پرایمر سازی به صورت جداگانه و با در نظر گرفتن شرایط محیطی انجام شود. این مراحل جلوی رسیدن هرگونه آسیب به سنگ آنتیک و دیوار میشود تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

عایق رطوبتی قبل از نصب سنگ آنتیک

قبل از این که برای نصب سنگ آنتیک اقدام کنید، باید عایق رطوبتی اجرا شود. این عایق جلوی نفوذ چسب های پلیمری مخصوص نصب سنگ آنتیک در دیوار را میگیرد. مثلا برای عایق سازی دیوارهای سیمانی، باید از آب استفاده کرد و از طرفی دیوار های گچی به پرایمر مخصوص خود نیاز دارند.

سنگ انتیک

برش کاری سنگ آنتیک

یکی از مهم ترین قسمت های نصب سنگ آنتیک برش کاری آن است. برای این که برش کاری درستی داشته باشید، نیاز است فضای مورد نظر را به دقت اندازه گیری کنید و بعد با کمک الماس تراش یا دیسک برقی روی سنگ آنتیک برش هایی به وجود آورده و این سنگ را جهت نصب آماده سازی کنید. جهت ایجاد برش های کوچک میشود از سیم چین و بقیه ابزارهای مشابه استفاده کرد.

چسباندن سنگ آنتیک روی سطوح

جهت نصب سنگ آنتیک توصیه میکنیم از گوشه شروع کرده و به سوی مرکز حرکت کنید. در نصب روی دیوارهای گچی باید از پایین به بالا انجام دهید. مهمترین نکته در این مرحله، استفاده از چسب به اندازه کافی روی سنگ هاست. در واقع سنگ ها باید به صورت کامل به سنگ آغشته شده تا چسبندگی خوبی روی سطح داشته باشند. بعد از اینکه آنها را در محل قرار دادید، با چکش پلاستیکی آن را محکم کنید.

پیشنهاد مطالعه :  طراحی دکوراسیون آشپزخانه با سنگ ساختمانی

آخرین مرحله نظافت دیوارها

حالا که تا این مرحله پیش آمده اید، باید دیوارها را با فرچه پلاستیکی تمیزکاری کنید. بعد از این کار فضایی لوکس و زیبا برای خانه خود به وجود آورده اید.

 

مزایا و معایب نصب سنگ آنتیک

حالا که نحوه نصب سنگ آنتیک را یاد گرفتید. خوب است درباره مزایا و معایب این سنگ ها بیشتر بدانید. به همین دلیل در ادامه مزایا و معایب این سنگ را به صورت جداگانه برسی میکنیم.

مزایای سنگ آنتیک

از مهمترین مزایای سنگ آنتیک میتوان به قابلیت اجرای آن روی دیوارهای مختلف با جنس سرامیکی، گچی یا سیمانی، قیمت مناسب، قابلیت استفاده در قسمت های مختلف ساختمان، نصب آسان و وزن کم، مقاومت در مقابل سایش، داشتن رنگ ها و طرح های مختلف، مقاومت به آتش سوزی و یخ زدگی، عمر زیاد، تحمل بالای دمای سرد و گرم و عایق بدون آن برای محیط های مرطوب اشاره کرد.

معایب سنگ آنتیک

این سنگ بدون عیب نبوده و از مهمترین عیب های آن میتوان به امکان نفوذ حشرات به فضای خالی و بندهای سنگ، عدم استفاده برای قسمت های قوس دار و منحنی، نداشتن قابلیت رنگ پذیری و عدم امکان استفاده برای سقف اشاره کرد.

سنگ انتیک

حرف آخر

در سال های اخیر میشود سنگ های آنتیک را در قسمت های مختلف ساختمان تا مکان های اداری و مطب پزشک مشاهده کرد. در این مطلب همه مطالب مهم از آموزش گرفته تا مزایا و معایب سنگ آنتیک را با هم برسی کردیم

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *